16 mars 2010

Första kursdagen

I dag har jag börjat ny kurs, vi har pratat om självkänsla och självförtroende, det var mycket tankeväckande.
Jag insåg att min självkänsla är det inget fel på men självförtroendet lämnar en del att önska.
Dessutom insåg jag att mitt självförtroende faktiskt påverkas av alla andras uppfattning om mig och vad jag gör.
Det var en insikt jag klarat mig utan.
Jag vill inte att andra ska ha den "makten" eftersom det gång efter annan visar sig att folk inte alls värdesätter samma saker som jag och ärligt talat, vem vill bli neddragen av människor som inte ens är lite på samma våglängd som en själv?

Alla borde minst en gång om dagen göra något för att lyfta, dels en medmänniska och dels sin självkänsla.
Osjälviskt göra någon glad gör även en själv glad

1 kommentar:

  1. Japp, vännen det är viktiga grejer det där med självkänsla, självförtroende och absolut hela grejen med att lyfta andra (och sig själv) på daglig basis.

    Å visst är det knepigt, att inte alla har samma skala, referenspunkter eller ens mätinstrument.


    Å så karma karma karma *smiles*

    SvaraRadera