24 januari 2010

1 projekt klart



Denna ska bo hos mina föräldrar som precis flyttat in på sin gård i Skåne.
Min mamma säger att hon ska bo där tills hon dör.
Jag tror det när jag ser det för min familj har varit lite av nomader hela mitt liv... :-)

Nu väntar vi på att det ska bli lite djur i ladugården, jag och Mr M har beställt lammning i sommar och en liten del av mig hoppas att Mr M ska få uppleva lyckan av att mata lamm med flaska (synd om lammet då dock).
Grisar, höns och ponny har jag hört talas om också - och att det är jag som är den som ska passa alla dessa djur om det ska resas bort någon gång.
Äntligen ska man få riktig nytta av alla mina gummistövlar :-)

2 kommentarer:

  1. Å två små svart/vita kisar på gården med kanske ;)

    Man kan ju nappa lamm fast de har mammorna kvar... bara lite sådär för att få prova alltså... Det brukar funka fint när det är får sm accepterat människofamiljens dofter... alltså, bara dalta å klappa på *smiles* så att lamm och ungar luktar likadant.

    Å efter ett par timmar (läs minuter *fniss*) på gården så kan M skutta in och umgås med grisarna, jag veeeet hur bra han är på att fullkomligt dra till sig smuts och gojs, nästan så man kan tror att den ungen har en specialmagnet för geggamoja.
    Jag minns en viss kolmila och en smedshalvekompis...

    SvaraRadera
  2. Låter som ett passande jobb för dig(hihihi) men kanske du kan få lite hjälp av mr M eller blir det kanske stjälp........

    SvaraRadera