17 januari 2010

Nu blir min vän A sotis


Jo, det är sant.
Hastigt och inte speciellt lustigt har familjen utökats med två nya individer.

Jag vaknade igår morse och 5 minuter senare bodde dessa två hos mig.
De har tydligen bott i vår källare, nu har de flyttat upp en våning och får både mat och vatten.
Det bara måste ju vara en klar förbättring mot det kalla källarlivet.
De är döpta till Ester och Astrid.
Ester är en liten slugger som förlitar sig på turen i sitt dumdristiga mod, hon håller sig gärna för sig själv men ändå så nära att man har visuell kontakt med henne.
Mitt i natten smög hon upp och lade sig på min mage :-)
Astrid tänker igenom saker innan hon gör något, hon är mycket närgången och ska helst vara på mig hela tiden.
Små korta stunder ger hon sig iväg och leker med "syrran" men hon är snart tillbaka i knät igen.
Jättesöta är de men jag hoppas verkligen att det finns en ägare som hör av sig och vill ha tillbaka dem.
Jag har bestämt att mitt nästa djur ska komma till mig på lite mer planerade grunder.
Alla mina djur har varit bortsprungna eller omplacerade och har kommit till just mig vid just den tiden av slump.
De har varit mycket trevliga allihop och jag har aldrig ångrat att jag tagit hand om dem men nu är jag ju "vuxen" och borde kanske vara mindre impulsiv.
Men, för tillfället har jag två små primadonnor som kräver massor av uppmärksamhet, som äter miniportioner och inte vet att man kan gå på toaletten inne på toaletten - det är bara att njuta av sällskapet så länge det varar :-)

3 kommentarer:

  1. Ooooooooooooiiiiiiiiiii... tänk för att hon blirre, avis massor *smiles*. E de väldans mjuuuuka?

    Undrar vad han som inte är ett monster kommer att säga när han får syn på dem... Jag kan tänka mej en viss speciell min med ned/framdragen överläpp och ihopkrökt mun å den väääärldens största smajl.

    SvaraRadera
  2. Oh så söta de är. Stor eloge till dig som tog hand om de små liven :)
    *kram*
    M

    SvaraRadera
  3. Nu börjar det... mitt CHA-rapporterande... kolla bloggen så får du se.

    Jag kan skriva tydligt i början på "extradumma" inlägg att detta bör inte Kamilla läsa...

    SvaraRadera