20 februari 2010

Snö, snö, snö, underbar, härlig snö

I natt har det kommit massor av underbar vit fluffig snö och jag kunde höra grannarna gnälla redan innan jag ens slagit upp ögonen.
Tänk att det blir sånt sorl på gatan när de för en gångs skull visar sig ute... :-)

Men,de har helt fel inställning.
Snö är gratis motion - inte jobbig skottning.
Den får oss att träffas och prata med varandra - vi är alltså mindre insnöade än vanligt, hör och häpna.
Den gör vintern ljusare - och alla klagar ju på mörkret...

Det snöar i skrivandets stund också men nu är det mer "vanlig" snö, inte stora, vita vackra flagor av vinter som det var igår kväll.
Snö är bland det vackraste jag vet.
Speciellt innan den når marken.
Vita fluffiga, vackra flagor av vinter.

Och det är helt fascinerande att varje flinga är unik!
Jag menar, Hallå!, de är ju hur många som helst och inte speciellt stora så hur går det till???

Varenda en av dem luktar lite som vintrarna gjorde när jag var liten.
Just nu skulle jag vilja att MrM var hemma - kanske kunde jag föra över lite av min kärlek till vintern till honom

1 kommentar:

  1. Ja, visst är det underbart med all denna snön. Maken fick dock vara ute och skotta i 3 timmar idag-garageinfart, trädgårdsgång, altan, garagetak, you name it!!!!Härlig luft är det också!!Fasar bara för när det skall smälta bort....det blir blött!!!

    SvaraRadera