31 december 2009

Årsavslut

Inspirerad av söta Tess (ledsen Tess, jag får inte ditt namn att bli snyggt blått. Vi kanske skulle ha bloggkurs?)kommer här en liten lista som summerar 2009:




Årets sämsta; Läkaren på Medicinkliniken som avfärdade mig med "Jag förstår inte vad du menar" och vände på klacken och gick när en närstående hade försökt begå självmord och jag hade frågor om hur framtiden skulle kunna te sig



Årets bästa; Här kan listan bli lång och jag skulle säkert missa någon så jag gör det enkelt för mig, ALLA de vänner jag har, nya och gamla, som funnits som stöd under det här året är definitivt det bästa med 2009



Årets sötaste; Måste vara mina föräldrars valp Maja, även känd som Maja Piraia



Årets bok; Är en gammal bok. Den vidunderliga kärlekens historia. Fantastisk



Årets låt; Mamma,min mamma med Nicke och Nilla



Årets pryl; Min lillebrors Mp3-spelare som jag nu inte vet hur jag skulle klara mig utan, antagligen skulle jag få springa iväg och köpa en egen...



Årets miss; Allt fanns inte skriftligt, nu har jag lärt mig Allt ska finnas på papper



Årets lärdom; Otack är verkligen världens lön. Det är inte bara ett talesätt, det är en beprövad sanning



Årets lögn; "Jag ska göra allt jag kan för att hjälpa dig" kom även i formen "Vi ska göra allt vi kan för att hjälpa er"



Årets Max; "Jag vill inte vara hos min tråkiga farmor eller min tråkiga mormor, jag vill bara vara med dig mamma"



Årets pest; Grannen som tycker sig äga störst rätt till både hus och trädgård, tack och lov så är det snart dags att flytta för henne :-)



Årets klädplagg; Leggings och tunika - inga synliga midjevolanger här inte :-)



Årets bästa köp; Gymkortet



Årets sämsta köp; Datorn som bara krånglar



Årets insikt; Se till att säga allt du vill ha sagt och gjort allt du vill ha gjort, man vet aldrig när det är sista gången man träffas





Nu slutar ett av de absolut sämsta tänkbara åren och jag ser inte tillbaka med saknad alls.

Inför 2010 har jag en önskning; karma, snabba på lite tack. :-)

Utöver det önskar jag mig och mina nära och kära hälsa, lycka och välgång

Med årets sista bild på mig önskar jag alla ett riktigt gott nytt år!!!

1 kommentar:

  1. Jorå tjejan *smiles* precis som du skrivit här ovanför så har det funnits ljusglimtar, en del riktigt stora dessutom... fast i stort håller jag med dej... 2010 kan bara bli bättre...

    Soon it´s teatime Me thinks... right!

    SvaraRadera